PYTANIA I ODPOWIEDZI
Pytania dotyczące procesu ubiegania się o pożyczkę
Aby ubiegać się o pożyczkę w Ratkomat należy mieć zarejestrowaną
działalność gospodarczą oraz prawidło wypełnić wniosek. Ratkomat po uzyskaniu
wniosku przeprowadza szybką analizę kredytową klienta, na podstawie której podejmuje
decyzję o przyznaniu pożyczki.
Jeżeli raty są spłacane terminowo nic nie stoi na przeszkodzie,
aby wnioskować o kolejną pożyczkę w Ratkomat.
O pożyczkę można ubiegać się na stronie internetowej
www.miniratka.pl
O pożyczkę może ubiegać się każdy przedsiębiorca już pierwszego
dnia od zarejestrowania działalności gospodarczej.
Każdy wniosek w Ratkomat rozpatrywany jest indywidualnie. W
ramach procesu weryfikacji Ratkomat sprawdza bazy BIG oraz BIK i ZBP. W przypadku
figurowania w rejestrze dłużników Biura Informacji Gospodarczej (InfoMonitor lub
ERIF) otrzymanie pożyczki nie jest możliwe.
Najczęstszą przyczyną odmowy udzielenia pożyczki jest negatywna
ocena wniosku spowodowana:
- zadłużeniem Wnioskodawcy widniejącym w rejestrze dłużników Biura Informacji Gospodarczej (InfoMonitor lub ERIF),
- zbyt dużym ryzykiem niespłacenia pożyczki stwierdzonym na podstawie informacji zebranych w procesie rozpatrywania wniosku,
W procesie weryfikacji Ratkomat nie wymaga żadnych dodatkowych
dokumentów. Wystarczy prawidłowo wypełniony wniosek o pożyczkę oraz ważny dowód
osobisty.
W celu umożliwienia zapoznanie się z treścią umowy przed jej
podpisaniem dokument wraz z wstępnym harmonogramem spłaty jest przesyłany wcześniej
na wskazany przez Klienta adres e-mail. Treść umowy oraz informacje o warunkach i
kosztach pożyczki dostępne są na naszych stronach internetowych: .......
Pożyczka udzielona zostaje na cele związane z prowadzeniem
działalności gospodarczej tj. np. spłatę zobowiązań publiczno - prawnych jak ZUS czy
podatki, a także zobowiązania wobec kontrahentów czy wyposażenie biura.
Zwykle pożyczka wypłacana jest w ciągu 24 godzin od otrzymania
potwierdzenia podpisania przez Klienta umowy. W wyjątkowych przypadkach ten termin
może wynieść maksymalnie do 7 dni.
Klient może wybrać spośród dwóch sposobów wypłaty pożyczki:
wpłata na konto bankowe lub czek GIRO.
Pytania dotyczące procesu spłaty pożyczki
Odsetki od pożyczki naliczane są od dnia wypłaty środków na
konto Klienta.
Każda pożyczka wiąże się z odsetkami w wysokości 10% rocznie,
opłatą przygotowawczą oraz ewentualnymi kosztami dodatkowymi, które naliczane są w
razie opóźnień w spłacie rat.
Opłata przygotowawcza jest uzależniona od wartości uzyskanej
pożyczki. Uiszczana jest przez Klienta częściowo wraz z każdą ratą w terminach
wskazanych w harmonogramie spłaty. Opłata przygotowawcza obejmuje poniesione przez
Pożyczkodawcę koszty czynności związanych z przygotowaniem umowy pożyczki, na które
składają się m.in. koszty obsługi dostarczenia i podpisania umowy pożyczki u Klienta
bez konieczności wizyty w biurze Pożyczkodawcy, badanie zdolności Klienta do spłaty
pożyczki oraz inne koszty związane z obsługa procesu udzielenia i obsługi pożyczki.
Miesięczne raty pożyczki należy spłacać na podany w umowie numer
rachunku bankowego w terminach wskazanych w harmonogramie. W tytule przelewu należy
wpisać numer uzyskanej pożyczki.
Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od daty wypłaty
pożyczki. Dla skuteczności odstąpienia wymagany jest zwrot, w wyżej wskazanym
terminie, na rachunek bankowy Pożyczkodawcy z którego wypłacono Klientowi pożyczkę,
kwoty wypłaconej pożyczki oraz zapłaty na rzecz Pożyczkodawcy odsetek w wysokości xx
zł w stosunku dziennym, za okres od daty wypłaty pożyczki do dnia zwrotu pożyczki.
W tytule przelewu Klient zobowiązany jest wskazać, że odstępuje od umowy pożyczki
numer xxx.
Klient ma prawo do spłaty całości lub części pożyczki bez
dodatkowych opłat przed terminem określonym w umowie. Pożyczkodawca jest
zobowiązany do rozliczenia z Klientem pożyczki w terminie 14 dni od dnia
dokonania wcześniejszej spłaty pożyczki w całości.
W takiej sytuacji rata pożyczki musi zostać spłacona w
następnym dniu roboczym.
Tak. Umowa pożyczki może zostać rozwiązana przed terminem
określonym w harmonogramie w przypadku braku spłaty przekraczającej 30 dni.
Wypowiedzenie zostanie wysłane listem poleconym na adres Klienta podany we
wniosku.
Tak, w celu zmiany terminu spłaty rat miesięcznych należy
skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Aasa pod numerem telefonu 801 40 40
40.
W przypadku kłopotów ze spłatą pożyczki należy jak
najszybciej skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Aasa pod numerem telefonu
801 40 40 40 w celu znalezienia dogodnego rozwiązania.